Emmanuel Geyer

Je suis Emmanuel, marié et père de trois garçons.Ma femme et moi ainsi que nos enfants vivons à l’île de la réunion où l’hindouisme, mais aussi le mélange de religions est très fréquent.Côté personnel,j’ai été guéris d’un cancer il y a un peu plus de trois ans,mais notre principal défi pour ma femme Vanessa est moi,c’est l’autisme de notre premier garçon.Nous considérons l’autisme comme un défi pour nous,et nous sommes rassuré car notre foi en Dieu a beaucoup grandit.Sinon je m’intéresse à l’hindouisme afin d’essayer de comprendre son système de pensée car beaucoup de mes amis au travail sont hindous.

3 Likes

Welcome to Connect, @emmanuelgeyer! I hope you will find this a community of encouragement, a place to be informed, ask questions, share, and grow. You are in such an interesting part of the world…I find it very encouraging that your interest is in learning more about Hinduism so that you can more effectively engage your friends and neighbors for Christ. That is wonderful, Emmanuel.

Thank you for sharing about yourself (and your testimony of healing—praise the Lord!) and about your family. May you continue to encounter God’s grace in the challenges you face with your dear son—and may you find encouragement as your patient love and care for him daily conforms you more to the image of Christ. All grace to you and your family!

And again, welcome!

1 Like

Welcome aboard @emmanuelgeyer. Thank you for coming alongside us. I hope you enjoy the conversations amongst fellow Christians. This is a very easy going and kind forum you can engage as you desire. God-bless you and your journey

1 Like

Welcome to Connect Emmanuel! I respect you for your desire to better understand your Hindu friends, and isn’t it wonderful that we have resources like this to help us in that way?

I am glad to hear that you have been healed of cancer and understand the challenge you face with your so. Thankfully our God is gracious and merciful and gives us strength in our weaknesses. And a growing faith is a blessing! :blush:

Bienvenue sur Connect Emmanuel! Je vous respecte pour votre désir de mieux comprendre vos amis hindous, et n’est-ce pas merveilleux que nous ayons des ressources comme celle-ci pour nous aider de cette façon?

Je suis heureux d’apprendre que vous avez été guéri du cancer et de comprendre le défi que vous rencontrez avec votre so. Heureusement, notre Dieu est gracieux et miséricordieux et nous donne de la force dans nos faiblesses. Et une foi grandissante est une bénédiction! :blush:

2 Likes

Hi @emmanuelgeyer,

Welcome! If these resources are accessible to you (in English) then you may enjoy some of the conversations we have had about Hinduism in the community:

https://connect.rzim.org/search?q=hinduism

3 Likes